Geoblog.pl    zbychu82    Podróże    UKRAINA (Kijów, Krym, Odessa, Lwów) 13-25.VIII.2010    Próba zdobycia Aj-Petri / Unsuccessful attempt of geeting the Aj-Petrin top

Próba zdobycia Aj-Petri / Unsuccessful attempt of geeting the Aj-Petrin top

Ukraina
Ukraina, Alupka

Plan na ostatni dzien pobytu w Alłupce to zdobycie szczytu Aj-Petri (1234 m n.p.m.). Możliwosci dostania sie na szczyt sa dwie ...radziecka kolejka linowa badć też marszrutką. Opcja nr 2 odpada juz na starcie bo akurat w tym czasie panuje zagrożenie pożarowe w pewnych miejscach i marszutki nie dojeżdżaja na sam szczyt. Ponadto i tak nie rozważalem tej opcji ze wzgledu na stresujacy wjazd ...zakrety o 180st (tzw. jezyki tesciowej), itp. Z Alupki podjezdzamy busem nr 26 w okolice wyciągu. Trzeba sie jeszcze troche przejsc. Lepiej jest skorzystac z marszrutki nr 27, ktora odjezdza z parku Woroncowa i wowczas wysiada sie bezposrednio przy kolejce.
Nie spodziewalismy, że zainteresowanie moze byc az tak duze. Przed godzina 9ta Ludzi pelno, kolejka siega drogi. Dwojka z nas idzie sprawadzic jak dluga jest kolejka i czy warto czekac. Szacujemy, ze 4-5h czekania to troche za duzo. Wolimy ten czas spozytkowac
w inny sposob. Idziemy jedynie zobaczyc jak szczesliwcy wsiadaja do kolejki ...i sprawdzamy stan techniczny radzieckiej maszyny:) Wyglada solidnie!. Dla zainteresowanych cena biletu w jedna strone to 50 UAH. Z gory ponoc rozposciera sie niesamowita panorama na okolice, a sama podroz kolejka ktora trwa zaledwie kilka min tez jest ogromnym przezyciem. Niestey nam sie nie udalo:( Sylwek uznal ten fakt porażką wyjazdu. Hmm... coś w tym jest:).
Reszte częśc dnia spedzamy na plaży. Nastepnie zakupy i kolacyjka z malym co nieco na "naszym" tarasiku. Jutro juz zmierzamy do Symferopolu skad mamy nocny pociag do Odessy. Niestety zwiedzanie Sewastpola i Bakczysaraju musimy odlożyć na nastepny krymski wypad.