Geoblog.pl    zbychu82    Podróże    UKRAINA (Kijów, Krym, Odessa, Lwów) 13-25.VIII.2010    Nowy Świat - robi wrażenie / Novy Svit - impressive

Nowy Świat - robi wrażenie / Novy Svit - impressive

Ukraina
Ukraina, Novyy Svet

Od Rosjan przebywajacych na kwatirze dowiadujemy sie ze noclegi w Nowym Swiecie sa drozsze niz w Sudaku. To akurat potwierdzilo nasze przypuszczenia ... ponadto w przewodniku Bezdroza rowniez jest taka informacja zawarta. W zwiazku z czym decydujemy sie przedluzyc nocleg u tatarów, a do Nowego Swiatu jedziemy poplazowac i zobaczyc okolice. Nowy Swiat oddalony jest o 7 km od Sudaku. Marszrutki do NŚ odjeżdzaja z dworca autobusowego. Cena przejazdu to całe 2 UAH (0,80 PLN). Z samego rana kolejka do marszutki jest olbrzymia. Na szczescie busiki odjezdzaja co kilka min wiec sprawnie idzie. Standardowo marszutki sa napychane pasazerami na maksa. Pieniadze sa podawane z reki do reki az ostatecznie wyladuja u kierowcy. Kierowca musi miec niezle oszacowana liczbe ludzi jaka wchodzi do busa na jeden kurs bo w przypadku gdy nie zgadza mu sie suma pieniedzy to zaczyna krzyczec aby wszyscy zaplacili:). Ogolnie smieszna sytuacja. Podróz dla wielu osob moze byc stresujaca. Busik wspina sie w gore balansujac nad przepasciami. Widoki sa niesamowite.
Wreszcie docieramy do Nowego Swiatu. Kontrolnie dziewczyny ida zapytac sie o cene kwatiry. Faktycznie ceny wyższe ale nie
podejmują prob negocjacji. Sama plaza bez porownania z tymi w Sudaku. Plaża tutaj jest czysta, zadbana, zupełnie inaczej. Promenada wzdłuz plaży tez nie przypomina tej z Sudaku. Jest sporo zieleni, brak smieci na chodniku. Morze super ... az z wody nie chce sie wychodzic.
Jak macie jakies watpliwosci gdzie plazowac ...to zdecydowanie w NOWYM ŚWIECIE.