Geoblog.pl    zbychu82    Podróże    UKRAINA (Kijów, Krym, Odessa, Lwów) 13-25.VIII.2010    Przygotowania ...plany / Plans preparation

Przygotowania ...plany / Plans preparation

Polska, Wrocław

Zacznę od tego, że zawsze chcieliśmy zobaczyć Krym! Wyjazd długo stał pod znakiem zapytania ale szczęśliwie wszystko się złożyło, że 5cio osobową ekipą (Marta, Patryk, Sylwek, Aśka i ja) wyruszamy w podróż po Ukrainie. Na początku standardowo szacowanie koszów wyprawy ...i obmyślanie trasy. Po przeczytaniu kilku recenzji z wjazdów oraz przewodnika "Bezdroża", który notabene polecamy, zdecydowaliśmy się na poniższy plan wycieczki:
13.08 - Przylot do Kijowa + zwiedzanie miasta
14.08 - Przylot do Symferopolu, nocleg lub atak na Sudak
15-18.08 - Sudak/Nowy Świat (plażowanie)
19.08 - Ałuszta
19.08 - Jałta
- Liwadia (Pałac - konferencja jałtańska)
20.08 - Rejs z Jałty do Ałupki, nocleg.
- Gaspra (Jaskółcze Gniazdo)
- Aj-Petrin (góra 1234 m n.p.m)
- Pałac Woroncowa
21.08 - Jak czas pozwoli próba zahaczenia o Sewastopol lub Bakczysaraj, nocny pociąg z Symferopolu do Odessy
22.08 - Odessa
23.08 - Nocny pociąg z Odessy do Lwowa
24.08 - Lwów
25.08 - Powrót do Polski
"Część krymowa" może ulec zmianie, modyfikacje wyjdą na miejscu. Ogólnie chcemy zachować elastyczność, dlatego też noclegi będziemy załatwiać na miejscu ... krymskie Babuszki.

No właśnie ...to może coś o kosztach.
Forma dostania się do Kijowa ... jak zwykle nasze ulubione tanie linie Wizzair nas nie zawodzą i za nieco ponad 200 zł na osobę kupujemy bilety z Katowic do Kijowa oraz następnie do Symerfepolu.
Powrót chcemy zaliczyć ukraińska koleją ... podobno niezła przygoda:). Bilety trzeba rezerwować z kilku tygodniowym wyprzedzeniem gdyż na miejscu możemy się rozczarować ich brakiem. Tutaj chcielibyśmy polecić stronę http://lwow.info/?menu=5&pod=43.
Poprzez tą agencję załatwiliśmy bilety na trasie Symferepol -> Odessa oraz Odessa -> Lwów. Miły kontakt, bilety wysłane na adres domowy ...prowizja od biletu 20 PLN co nie jest wcale tak drogo porównując z innymi firmami.
Noclegi rezerwujemy z wyprzedzeniem tylko w wiekszych miastach ...Kijowie, Odessie oraz Lwowie poprzez portal hostelworld.com. Średnio cena na osobę w każdym z tych miejsc wychodzi około 45-50 PLN. Na Krymie jak już zostało wspomniane liczymy na "Babuszki", które mają nas ponoć zasypać propozycjami noclegowymi:). Nie mamy wygórowanych wymagań ...pokój z łóżkami i zimną wodą powinien załatwić sprawę. Zobaczymy jak pójdą negocjacje ...tym bardziej, że russian language jest nam obcy. Liczymy tutaj na zdolności lingwistyczne Marty:).